Outsourcing IT dla firm

Outsourcing IT dla firm – główne zalety

Outsourcing działań i rozwoju IT jest od lat gorącym tematem. Wspólne zalety outsourcingu IT to skalowalność, bardziej niezawodne odtwarzanie po awarii, łatwiejszy dostęp do ekspertów w danej dziedzinie, niższe koszty oraz możliwość skoncentrowania zasobów na rozwoju podstawowej działalności. Jednak outsourcing wprowadza również bardziej złożony model dostarczania, problemy z bezpieczeństwem i prywatnością, mniejszą widoczność, zmniejszoną kontrolę nad ogólną infrastrukturą IT i utrudnia mapowanie wyników IT do potrzeb biznesowych firmy.

Outsourcing IT w aktualnym kontekście globalnym

Praca zdalna staje się coraz częstszym sposobem praktykowania dystansu społecznego podczas pandemii COVID-19. Prowadzona przez biznes w odpowiedzi na wezwania Światowej Organizacji Zdrowia ma codzienny wpływ na pomoc w zarządzaniu nowym koronawirusem.

Różne firmy, takie jak Virtline stoją przed wyzwaniami pracowników pracujących w domu. Zajmują się również procesami, które chcieliby zautomatyzować, zanim większość ich pracowników musiała pracować w domu. Okoliczności te będą decydującym czynnikiem dla wielu europejskich firm, aby otworzyć się na cyfryzację i automatyzację swoich procesów pracy. W przyszłości obniży to próg outsourcingu. Tak więc na dłuższą metę europejskie firmy mogą być bardziej skłonne do outsourcingu swoich procesów informatycznych lub biznesowych do innych krajów.

Wśród firm z całego świata panuje duże zrozumienie. To kryzys, który dotyka nas wszystkich. Gdy terminy nie są dotrzymywane, a harmonogramy muszą być zmieniane, większość firm zrozumie i będzie elastyczna. Nasza najlepsza rada to: komunikuj się dalej ze swoimi partnerami outsourcingowymi. Przejrzyj informacje o statusie projektu i sposobie jego realizacji. Upewnij się, że Twoi klienci widzą, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, i pozostań silny.

Korzyści z outsourcingu IT

Istnieje niezliczona ilość powodów, dla których firmy zlecają określone czynności biznesowe. Oto niektóre z najczęstszych przyczyn:

  • Zwiększenie koncentracji firmy
  • Dostęp do światowej klasy możliwości
  • Kontrolowanie i obniżanie kosztów operacyjnych
  • Zwiększenie wydajności dla czasochłonnych funkcji
  • Dystrybucja ryzyka z firmą partnerską
  • Zwiększenie wykorzystania zasobów zewnętrznych

Koszty są bardziej przewidywalne w przypadku outsourcingu. Na przykład; kiedy korzystasz z hostowanego serwera, co miesiąc oferuje on ustalanie wydatków w określonych z góry kwotach. Nie ma żadnych kosztów konserwacji ani wydatków na sprzęt poza stałymi kwotami.