Specjalista SEO Lublin – czynniki doświadczenia użytkownika
Funkcjonalność to jednak coś więcej niż sprawa płynnego działania. Funkcjonalność dotyczy przepływu Twojej witryny, sposobu, w jaki użytkownicy się z nią angażują, oraz ogólnego wrażenia, jakie ma ktoś, kto odwiedza Twoją witrynę. Zacznijmy od ogólnego złego przykładu, z którym większość z nas miała do czynienia w tym czy innym momencie.
Przydatne funkcje witryn
Szukasz informacji w Internecie. Wyszukujesz w Google i trochę przewijasz, lądując na czymś, co wydaje się odpowiadać na Twoje pytanie. Wchodzisz na stronę, a nagłówek wydaje się odpowiadać Twoim potrzebom. Przejdź na stronę: https://mateusz-kozlowski.pl/pozycjonowanie-lublin/.
Nagle twoją stronę zaroiło się od wściekłych wyskakujących okienek i widżetów. Wśród nich znajdują się wyskakujące okienka czatu, oferty subskrypcji biuletynów, obrazy taneczne, które wzywają do „kliknięcia” i nie tylko. Najgorsze jest to, że są tak stłoczone na stronie, że nie można z nich kliknąć, nie mówiąc już o zobaczeniu żadnego tekstu na stronie.
Te funkcje witryny mogą być przydatne, jeśli są dobrze pozycjonowane na stronie. Jednak w wyniku złego projektu witryny przytłaczają użytkownika i zmuszają go do opuszczenia witryny. Wszystkie te ekscytujące funkcje, które są dla Ciebie dostępne, mogą się nawzajem gromadzić i obniżać jakość Twojej witryny.
Architektura strony internetowej
Innym aspektem projektowania witryny jest ogólny układ stron. Możesz myśleć o stronie internetowej jak o domu z wieloma drzwiami i pokojami. Każdy link w Twojej witrynie jest bramą do jednego z pokoi (stron) w Twojej witrynie. W miarę rozwoju pojawia się coraz więcej pokoi, do których można nawigować i z których można przejść. Dobra strona internetowa powinna zapewniać łatwy dostęp do każdej strony. Jeśli dotarcie do określonej strony zajmuje więcej niż dwa lub trzy kliknięcia, Twoja witryna jest zbyt zawiła.
Dobra architektura witryny pozwala użytkownikom poruszać się po witrynie bez konieczności zbytniego kopania. Jeśli na przykład Twoja strona kontaktowa znajduje się na końcu długiej linii linków, nikt jej nie odwiedzi. Użytkownik powinien być w stanie intuicyjnie dotrzeć do dowolnej strony za pomocą nie więcej niż kilku kliknięć. Podczas gdy małe strony internetowe nie mają z tym problemu, średnie i duże strony internetowe zaczynają wymagać restrukturyzacji, aby usprawnić wrażenia użytkownika.