KeyShot – cena

Odlewanie promieniowe – KeyShot – cena

Odlewanie promieni tworzy renderowanie 3D, rzucając promienie na model z punktu widzenia kamery. Przekształca dane w projekcję 3D, śledząc promienie z punktu widzenia kamery. Jest to kolejna szybka technika, która ułatwia artyście prawidłowe ustawienie źródeł światła w scenie 3D. Promienie są rzucane i śledzone w grupach na podstawie danych i informacji geometrycznych. W przypadku rzutowania promieniowego, gdy promienie przecinają obiekt, kolor i jasność obiektu w tym punkcie określają wartość jednego piksela na ostatecznym obrazie.

Śledzenie promienia

Dalej jest ray tracing, który może symulować cienie, odbicia i załamania. Ray tracing jest podobny do ray castingu, z tą różnicą, że lepiej przedstawia światło. Tutaj promienie pierwotne z punktu widzenia kamery są rzutowane na model 3D w celu wytworzenia promieni wtórnych. Po kontakcie z modelem, w zależności od rodzaju powierzchni w renderze, emitowane są promienie cienia, promienie odbicia lub promienie załamania.

Śledzenie promieni tworzy również cień na innej powierzchni, jeśli powierzchnia zakłóca ścieżkę między promieniem cienia a źródłem światła. Chociaż ta technika jest wolniejsza niż rzucanie promieni, służy do symulacji naturalnego kontaktu światła z obiektami i tworzenia realistycznego cienia.

Projekcja perspektywiczna

Projekcja perspektywiczna sprawia, że odległe obiekty wydają się mniejsze niż obiekty bliższe oku lub punktowi widzenia widza. Oprogramowanie do renderowania tworzy projekcje perspektywiczne, mnożąc „stałą dylatacji”, aby umieścić obiekty w scenie względem pożądanego rozmiaru. Podobnie jak w przypadku klasycznego zdjęcia, rozdzielczość obrazu renderowania 3D składa się z pikseli. Im wyższa i gęstsza liczba pikseli na cal, tym wyraźniejszy, ostrzejszy i bardziej realistyczny będzie ostateczny obraz lub render. 

Keyshot umożliwia użytkownikom tworzenie renderingów 3D, animacji i interaktywnych wizualizacji z wykorzystaniem ray tracingu w czasie rzeczywistym i globalnego oświetlenia. Dzięki architekturze opartej na procesorze, projektanci mogą tworzyć realistyczne renderowanie przy użyciu prostych komputerów bez zaawansowanej grafiki komputerowej. Architekci wykorzystują renderowane obrazy 3D, aby zaprezentować kluczowe efekty oraz zademonstrować mocne i słabe strony konstrukcji, zanim projekt oficjalnie przejdzie do fazy projektowania. Renderowanie 3D jest często wykorzystywane do tworzenia wirtualnych wycieczek po domach na sprzedaż.