Jak tworzyć realistyczne obrazy w programie KeyShot
Cały proces można wykonać za pomocą oprogramowania do renderowania 3D, które wykorzystuje dane z modeli 3D do stworzenia renderowania. Powszechnie uważa się, że renderowanie 3D jest formą fotografii wirtualnej, ponieważ wykorzystuje wiedzę o inscenizacji sceny i oświetleniu do tworzenia obrazów. Realistyczne renderowanie 3D może przedstawiać coś, co można znaleźć w prawdziwym świecie. Na przykład artysta 3D renderuje architektoniczne wnętrze nowego domu, które wygląda jak fotografia lub obraz projektu produktu przedstawiający mebel lub samochód.
Renderowanie 3D a modelowanie 3D
Renderowanie 3D rivasoft.pl nie istnieje bez modelowania 3D. Modelowanie 3D to proces tworzenia obiektów 3D za pomocą specjalistycznego oprogramowania. Obiekt 3D powstaje poprzez manipulowanie prostymi kształtami, złożonymi modelami i wielokątami za pomocą oprogramowania do modelowania 3D. Reprezentacja, zwana modelem 3D, przekazuje kształt, rozmiar i teksturę obiektu. Po utworzeniu modelu renderowanie 3D przekształca model w skomplikowany, realistyczny obraz o wysokiej jakości.
Projektanci dzielą projekty renderowania 3D na serię kroków, zaczynając od modelu 3D i przekształcając go w reprezentację 2D. W zależności od wielkości projektu i oprogramowania, z którego korzysta artysta, kroki mogą się różnić. Zazwyczaj proces renderowania 3D wygląda następująco. Koncepcja renderowania 3D jest podobna do fotografii. Program renderujący wykorzystuje kamerę i kieruje ją w stronę obiektu, aby utworzyć lub skomponować zdjęcie. Następnie cyfrowe oświetlenie sprawia, że renderowanie jest tak szczegółowe, jak to tylko możliwe.
Renderowanie w czasie rzeczywistym
Technika renderowania w czasie rzeczywistym jest najczęściej spotykana w grafice interaktywnej i grach. Obrazy te są przetwarzane z danych 3D z dużą szybkością, co zapewnia szybkie przetwarzanie obrazu niezbędne w grze wideo poruszającej się z szybkością 60 lub więcej klatek na sekundę. Aby uzyskać wysokiej jakości rendering, oprogramowanie do renderowania w czasie rzeczywistym zajmuje tylko kilka minut, aby stworzyć realistyczną scenę z naturalnymi cieniami.
Jedną z pierwszych metod renderowania 3D jest rasteryzacja, która polega na traktowaniu modelu jako siatki wielokątów. Siatka to zbiór wierzchołków tworzących obiekt 3D. Każdy wierzchołek ma dołączone unikalne informacje o teksturze i kolorze. Oprogramowanie jest następnie używane do wypełniania obszarów odpowiednimi kolorami i teksturami w oparciu o te dane.